24 Ağustos 2012 Cuma

Açık Öğretim Ortaokulu Ortadoğu Programı

ORTADOĞU PROGRAMI

Açık Öğretim Ortaokulu'nun öğretim sistemi, örgün ilköğretim okullarında yürütülen öğretim programlarıyla aynıdır. Herhangi bir nedenle öğrenimlerine devam edemeyen Orta Doğu ve Kuzey Afrika Ülkelerinde yaşayan vatandaşlarımıza okula gitme zorunluluğu olmadan kendi kendine çalışarak, yarım bıraktıkları öğrenimlerini tamamlama ve bir üst öğrenime devam edebilme imkânı vermektedir.
Aynı zamanda yurtdışındaki Türk Gençliğinin Türkçe dil düzeylerini ve Türk Kültürü ile ilgili bilgilerini geliştirmesini, ülkeleri hakkında bilgilerinin artırılması ve ülkeleriyle bağlarının güçlendirilmesini sağlamaktadır. Açık Öğretim Ortaokulu Ortadoğu Programı'ndan mezun olan vatandaşlar, yaş şartının tutması halinde örgün ortaöğretim programlarına devam edebilme hakkına sahiplerdir.

T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü bünyesinde ki Açık Öğretim Ortaokulu’nda; ilköğretimini okuyamayan ve örgün eğitim dışına çıkmış vatandaşlarımız için Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkelerinde yaşayanlardan ilköğretim okulunu uzaktan eğitim yöntemleri ile bitirmek isteyenlere Açık Öğretim Ortaokulu Ortadoğu Programı uygulanmaktadır.

Açık Öğretim Ortaokulu Batı Avrupa Programı tüm iş ve işlemler kayıt başvuru yerleri ile sınav merkezleri haricinde Açık Öğretim Ortaokulu ile aynıdır.

İlköğretimini bitirmek isteyen Orta Doğu ve Kuzey Afrika Ülkeleri'nde yaşayan vatandaşlarımız; web sitemizi takip ederek neler yapması gerektiklerini öğrenebilir ve yarım bıraktıkları eğitimlerini tamamlayabilirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder