22 Ağustos 2012 Çarşamba

Açık Öğretim Ortaokulu Batı Avrupa Programı

Batı Avrupa Programı

T.C. Milli Eğitim Bakanlığı ile Eskişehir Anadolu Üniversitesi arasında imzalanan protokol gereği Batı Avrupa Ülkelerinde yaşayan vatandaşlarımız için T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlü'ğü bünyesinde ki Açık Öğretim Ortaokulu’nda; ilköğretimini okuyamayan ve örgün eğitim dışına çıkmış vatandaşlarımıza yönelik Açık Öğretim Ortaokulu Batı Avrupa Programı uygulanmaktadır.

1990-1995 yılına kadar Ankara Aydınlıkevler Lisesi ve daha sonra Açık Öğretim Ortaokulu tarafından yürütülen program sayesinde ve Batı Avrupa'da yaşayan birçok vatandaşımız Açık Öğretim Ortaokulu mezunu olarak ilköğretim mezunu olabilmişlerdir. Herhangi bir nedenle öğrenimlerine devam edemeyen vatandaşlarımıza okula gitme zorunluluğu olmadan kendi kendine çalışarak, yarım bıraktıkları öğrenimlerini tamamlama ve bir üst öğrenime devam edebilme imkanı vermektedir. Aynı zamanda yurtdışındaki Türk Gençliğinin Türkçe dil düzeylerini ve Türk kültürü ile ilgili bilgilerini geliştirmesini, ülkeleri hakkında bilgilerinin artırılması ve ülkeleriyle bağlarının güçlendirilmesini sağlamaktadır. Açık Öğretim Ortaokulu Batı Avrupa Programı'ndan mezun olan vatandaşlar, Türkiye’de yaş şartı tutması halinde örgün ortaöğretim programlarına devam edebilme hakkına sahip olabilmektedir.

Batı Avrupa Programı 2011-2012 kılavuzu için tıklayınız

Batı Avrupa Programı Sıkça Sorulan Soruları görmek için tıklayınız

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder